Svět se mění velmi rychle a udržet krok s ním je těžké. Abys mohl využít vlny prodeje za jakýchkoli podmínek a na dlouho ji neopust, je důležité se přizpůsobovat a rychle se učit. Právě to učí kniha Jill Konrath „Agile Selling: Get Up to Speed Quickly in Today’s Ever-Changing Sales World“. Přečti si ji a stane se tvou tajnou zbraní proti neočekávaným změnám.
Můžeš stáhnout knihu „Flexibilní prodej„, koupit ji nebo si ji poslechnout online. Nebo můžeš ušetřit čas a přečíst si 8 hlavních závěrů z knihy za pouhých 5 minut. Ponoř se do tématu prodeje hlouběji a nezapomeň na malý úkol a důstojnou odměnu na konci článku.
Příjemné čtení!
Pokud jde o zboží první nutnosti, které si zákazník koupí i bez prodejce, úspěch prodeje závisí pouze na prodejci.
Správným popisem výhod produktu, projevením starosti a zavřením „bolesti“ zákazníka můžeš prodat i hřeben na záda, i když zákazníkovi záda nikdy neštípaly. A stát se takovým prodejcem ti pomohou i následující závěry z knihy.
Zákazník v prodejci vidí odborníka, který mu může pomoci a poradit. A pokud se někde ztratcí, ztratí i důvěru svých zákazníků a pravděpodobně také prodej. Proto bys měl zlepšit své znalosti a zvládnout všechny nuance své práce. Ukáž svou odbornost co nejvíce, aby zákazník věřil tvým znalostem!
Proč by měli zákazníci koupit tvůj produkt? Polož si tuto otázku a ukaž jim ty výhody, které je ohromí.
Například, luxusní kadeřnické salóny lidi lákají ne tím, že jen vytvoří exkluzivní účesy. V jejich reklamě obvykle píšou, že ti nabídnou pohodlí, zkušené mistry a ještě ti masírují záda. Vidíš rozdíl mezi těmito výhodami?
Tebe taky rozčilují naléhaví prodejci, kteří se přilepí jako banánový list a snaží se „nacpat“ produkt jakýmikoliv způsoby? A správně prodáváš sám? Aby zákazník neutekl od tebe v hrůze, musíš číst jeho potřeby a nabízet to, co chce.
Buď pro zákazníka kamarádem a pomocníkem. Potřebujě proto mít čerstvé nápady, otevřenou komunikaci a upřímnou touhu pomoci zákazníkovi. Pokud prodejce pečuje jen o své zájmy, to mu nepřinese zisk.
Pokud chceš zářit inteligencí, studuj zákazníka a jeho činnost. Když ho lépe poznáš, budeš moci připravit správné otázky, které postupně vedou k prodeji. A zkus předem odhadnout jeho odpovědi, abys měl v rukávu „plán B“, pokud se jednání neodehrají tím správným směrem.
Přizpůsobovat se změnám může být těžký. A abys byl úspěšný v prodeji, musíš udržet krok s postupem a stále se učit. K dispozici máš nyní moderní aplikace a kurzy. Stále se vzdělávej z jakýchkoli zdrojů, flexibilita v dnešním světě ti jistě pomůže!
Autor knihy „Flexibilní prodeje“, Jill Konrath, pracoval jako prodejní konzultant. Když se její služby neprodávaly, sledovala velké společnosti a objevovala se, když se v nich jistě potřebovala.
Pamatuj: nejefektivnější prodeje se stávají, když jsi v správný čas na správném místě. Proto vždy být ve střehu a jednat rozhodně, když to je nutné.
Autorka knihy má dobrou citaci na těždou situaci:
Proměna problémů ve výzvy tě činí silnějším!
Když se něco nevyvíjí podle plánu a ty to nechápeš jako ztrátu, ale jako výzvu k tomu, abys to opravil, to posiluje tvojí vytrvalost. Protože to, co nás nezabije, nás posílí, že ano?
Jak bylo již napsáno, poznatky z knihy jsou užitečné nejen pro prodejce, ale pro každého z nás. Pokud chceš rychle začít zdokonalovat své prodejní dovednosti, udělej si tento malý úkol.
Hrajeme si na vlka z Wall Street? Vyber si z okolí cokoli a popiš to v komentáři tak, aby si to chtěl každý koupit.
Napsat komentář