Kicune

7 bodů z knihy Sprint jak vyřešit velké problémy a otestovat nové myšlenky v pouhých pěti dnech

28 Bře , 2021
Sprint jak vyřešit velké problémy a otestovat nové myšlenky v pouhých pěti dnech

Jak rychle a efektivně otestovat produkt?

To je to, co se naučíš v knize Sprint: Jak vyřešit velké problémy a otestovat nové myšlenky v pouhých pěti dnech. Pomůže ti to mnohem víc než slyšet „cinkání“ pokladny. Autor knihy, Jake Knapp, tě také naučí, jak budovat strategii, provádět efektivní brainstormingy a klást si správné otázky.

A abys nemusel číst celou knihu a ztrácet čas, vytáhla jsem z této knihy již 7 hlavních závěrů bez vody. Přečti si je za 5 minut a začni strategicky uvažovat. A úkol pro šampiona ti s tím pomůže (jako vždy, na závěr).

1. Tvůj nápad může být k ničemu

Každý zná příběh Steva Jobse. Zpočátku věděl, jak bude jeho produkt vypadat, a po chvíli si vybudoval společnost svých snů. Ale … podívej se na svůj pas. Pokud tam není napsáno Steve Jobs, budu tě muset trochu zklamat. Tvůj nápad může být dobrý nebo může nestát za nic, a to je v pořádku! Jen uvažuj střízlivě a otestuj své nápady. Dokud nebude proveden test a vyhodnocen výsledek, nelze tvůj nápad považovat za dobrý nebo špatný.

2. Jdi od konce k začátku

Pokud se topíš v malých každodenních úkolech a nevíš, co dělat dál, neboj se. Je lepší sedět pohodlně, pamatovat na konečný cíl a pokusit se znovu vybudovat strategii tentokrát od konce.

Například pokud je tvým konečným cílem zvýšení obratu na 1 miliony měsíčně, musíš najmout více manažerů, rozšířit sortiment nebo zvýšit konverzi. Zvaž nejen „všechno je v pořádku“, ale také možnost „všechno co by mohlo neproběhnout podle plánu“. Takže budeš připraven na všechny důsledky a začneš kompetentně plánovat úkoly.

3. Použij nálepku „KMM“

Dobrá technika, pokud nepracuješ sám. Pokud v podnikání nastane problém, který je třeba urgentně vyřešit, vezmi pero a napiš otázku velkými písmeny:

„Jak to můžeme udělat?“

Přemýšlejte o tom s kolegy a podřízenými a zapište si všechny možné možnosti pomocí brainstormingu. Nechoďte do detailů a nepřemýšlejte, jestli jsou dobré nebo špatné. Stačí si napsat, co vás napadne. Rozhodnutí přijde rychle, pokud nasbíráte všechny možnosti a vyzkoušíte ty nejlepší.

4. Omez brainstorming v čase

Mozek pracuje lépe ve stresu. Takže mu dáme časové omezení. Skvělé nápady najdeš mnohem rychleji, pokud si během brainstormingu s týmem nastavíte jasné termíny (20 nebo 40 minut).

A také udělejte sady. Například si vyhraďte čas na generování nápadů (20 minut), diskutujte o pozitivních aspektech nápadů (dalších 15 minut) a diskutujte o negativních aspektech (10 dalších). Za takových podmínek nebudou vynecháni ani introverti.

5. Rozděl cestu k cíli na 7–10 kroků

Pravděpodobně už víš, že cíle je třeba rozdělit na menší a menší cíle na mikrocíle. Ale kolik by jich mělo být? Jake Knapp doporučuje rozdělit cestu k cíli na 7-10 kroků. Pokud existuje 30 kroků, ztratíš se v nich. Pokud 3, riskuješ, že nezačneš.

Stanov si konečný cíl. Například snížit náklady na reklamu. Co pro to musíš udělat? Posbírej analytiku, podívej se, která platforma je pro tebe nejdražší, zjisti statistiky. Pak zjisti, která reklama přináší zisk v hodnotě 2 koruna která – 100. Optimalizuj reklamy které jsou podobné na tu druhou.

Podrobně si zapiš sedm bodů (co je tato za fáze a co v ní musíš udělat) a pusť se do práce.

6. Pamatuj, že tvůj vkus a vkus publika se liší.

První kniha o dobrodružstvích Harryho Pottera se neobjevila okamžitě. J.K.Rowlingová dostala od vydavatelů sedm odmítnutí. Teprve po osmé se rukopis dostal do rukou „cílového publika“. Čtenářům se to líbilo a nakladatelství až poosmé souhlasilo s nákladem.

Totéž se může stát s jakýmkoli produktem. Může se ti zdát, že základem je myšlenka, že reklama nikoho nezajímá. Ale dokud to nevyzkoušíš na svém cílovém publiku, nemůžeš si tím být jist.

7. Vzorec pro ideální cílovou skupinu

Při testování nového produktu nebo nápadu není třeba pro tento účel zaměstnávat 20–30 lidí. Autor sprintu Jake Knapp píše, že 85% problémů najde pouze 5 lidí.

Oprav všechny nedostatky zjištěné cílovou skupinou a poté uveď produkt na trh. Neboj se, pokud se nejprve objeví nové vady. Chceš-li zkontrolovat poptávku po produktu a ušetřit čas, vylepšíš jej na po cestě.

Pamatuj na hlavní věc

Obchod miluje systematičnost a chladnou hlavu a nové dovednosti – znalosti a praxi. No, mám pro tebe znalosti, zbývá už jen málo práce …

Výzva šampiona/šamlionku:

Pokud máš zaměstnance, provádějte týdenní brainstormingy. A abys měl více dobrých nápadů, nastavte časovač na 20 minut. Sdílej svůj nejpodivnější nebo nejpodivnější nápad v komentářích.

A pokud jsi právě na počátku podnikání, nezapomeň otestovat svůj produkt nebo službu podle pravidel knihy Sprint. Nepotřebuješ dav lidí, pamatuješ?

Jak se ti článek líbí? Poděl se o svůj názor, je to pro mě důležité.

7 závěrů z knihy George Clason Nejbohatší muž v Babyloně

7 závěrů z knihy George Clason Nejbohatší muž v Babyloně

17 Úno , 2024

8 Závěrů z knihy Lídr bez titulu

8 Závěrů z knihy Lídr bez titulu

01 Pro , 2023

30 pravidel vítězů

30 pravidel vítězů

01 Lis , 2023

Crush It!: Why NOW Is the Time to Cash In on Your Passion

Crush It!: Why NOW Is the Time to Cash In on Your Passion

07 Říj , 2023

Moudrost pokojného bojovníka: První krok na cestě k úspěchu a štěstí – 11 závěrů z knihy

Moudrost pokojného bojovníka: První krok na cestě k úspěchu a štěstí – 11 závěrů z knihy

13 Čvn , 2023

Rychle se zorientuj v dnešním neustále se měnícím světě prodeje

Rychle se zorientuj v dnešním neustále se měnícím světě prodeje

20 Led , 2023

5 závěrů z knihy „Milionář s dobrou karmou. Jak najít poslání a budovat svou značku

5 závěrů z knihy „Milionář s dobrou karmou. Jak najít poslání a budovat svou značku

15 Čvc , 2022

6 závěrů z knihy „Jdi tam, kde je to děsivé. Tam získáš sílu“

6 závěrů z knihy „Jdi tam, kde je to děsivé. Tam získáš sílu“

21 Lis , 2021

6 závěrů z knihy „Umění jasně myslet“

6 závěrů z knihy „Umění jasně myslet“

10 Říj , 2021

7 závěru z knihy Atómové návyky

7 závěru z knihy Atómové návyky

19 Zář , 2021

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *